ای عاشقان شطرنج به داد شطرنج همدان برسید ...

پایگاه همدان شطرنج


شطرنج همدان در حال نابودی است

اولین شطرنج دوست همدانی بودم که یک سال و نیم پیش با صدای بلند گفتم :

« ورزش شطرنج استان همدان در خطر است »

که مورد هجمه ی سنگین اکثر مسئولین هیأت شطرنج استان همدان و انگشت شمار شطرنجباز نمایان همدانی قرار گرفتم که صندلی های خود یا منافع مالی خود را در خطر می دیدند و ایستادگی ام بر سر حرفی که به آن ایمان راسخ داشتم ، برایم بسیار پرهزینه از هر حیث تمام شد تا جایی که علاوه بر نه ماه دوری اجباری فیزیکی از شطرنج ، یک ترم مرخصی تحصیلی از دانشگاه ، صرف انرژی بسیار برای منطقی بودن در برابر برخی از مسئولین بی منطق ، انجام هزینه های مالی بسیار برای نامه نگاری و رفت و آمد به مراکز مافوق مربوطه و ... توسط رئیس محترم و البته درحال حاضر مستعفی هیأت شطرنج استان همدان ، هم قاتل نامیده شدم و هم تهدید به قتل شدم !

یک سال از جوانی ام در آتش سوخت

و

در آن شرایط سخت جزء خدای مهربان یاوری نداشتم

هرچند یکسال بعد همگان ، حتی آنانی که در خفه کردن پایگاه همدان شطرنج ، کوشش های باطل بسیار نمودند نیز یا طعم عدالت را چشیدند و یا با حقیقت آشتی کرده و یا از روی مصلحت اندیشی ؛ همان حرف هایی را زدند که بنده یکسال قبل آنها را در ملاء عام فریاد زده بودم و هزینه هایش را هم با جان ، مال ، آبروی خویش پرداخت کرده بودم .

بگذریم !

و اما اکنون نیز بر اساس وظیفه ی شطرنجی و رسانه ای خویش با صدای بلند می گویم :

« شطرنج همدان در حال نابودی است »

و امیدواریم این بار ؛

آنانی که از دستشان کاری برای شطرنج استان همدان بر می آید

با عبرت گرفتن از سرنوشت گذشتگان

بجای تیشه به ریشه ی ما

در عمل به فکر حل ریشه ای این موضوع باشند

که ما نیز با تمام توان تا آخر در کنارشان خواهیم بود

هیأت شطرنج استان همدان

رکورد دار سقوط آزاد

در جدول رتبه بندی هیأت های شطرنج ایران

هیأت شطرنج استان همدان که در سال 1389 در ارزیابی عملکرد هیأت های شطرنج سراسر ایران توانسته بود با اقتدار کامل ، بالاتر از استان های صاحب نامی ، همچون : گیلان ، تهران ، مازندران و ... مقام سوم را از آن خود کند و همچنین در سال 1390 با دو پله سقوط جایگاه پنجم را ؛ در سال 1391 با نه پله سقوط و آنهم با خوش شانسی ( تنها نیم امتیاز فاصله تا رتبه بعدی ) جایگاه چهاردهم را بعد از استان هایی ، همچون : سیستان و بلوچستان ، قزوین ، مرکزی و ... به خود اختصاص داد ؛ تا اینگونه رکورد دار ترقی معکوس ! در بین هیأت های شطرنج سراسر ایران در سه سال اخیر باشد .

وضعیت هیأت شطرنج استان همدان

در بین هیأت های شطرنج سراسر ایران

سوم کشور در سال 1389 با 646 امتیاز

پنجم کشور در سال 1390 با 466.5 امتیاز

چهاردهم کشور در سال 1391 با 381.5 امتیاز

احتمالاً با ادامه این اوضاع امسال سی و دوم (اول از انتهای جدول) خواهیم شد !

لازم به توضیح است که در سال جاری نیز تا آنجایی که ما در یاد داریم ؛ جزء مسابقات اجباری قهرمانی استان همدان ! فعالیت خاص دیگری حتی در حد مسابقات شطرنج سریع هفتگی نیز در استان همدان برگزار نشده است .

وضعیت هیأت شطرنج استان همدان

در بین هیأت های ورزشی استان همدان

در بخش ورزش آقایان جزء ده هیأت فعال نیستیم

در بخش ورزش بانوان جزء ده هیأت فعال نیستیم

در مجموع ورزش آقایان و بانوان جزء ده هیأت فعال نیستیم

روزگاری در هر سه بخش جزء ده هیأت برتر ورزشی استان همدان بودیم !

لازم به توضیح است که بنابر اعلام برخی منابع ، هیأت شطرنج استان همدان تنها هیأت ورزشی استان همدان بوده است که در ماههای اخیر نه تنها گزارش عملکرد ماهانه خود را به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان ارسال نکرده است ، بلکه حتی نماینده ای نیز در جلسات ماهانه ی مدیر کل اداره ورزش و جوانان با روسا و نواب رئیس هیأت های ورزشی استان همدان ، نداشته است .

اینجا خانه شطرنج ماست ...

در مراجعه به خانه شطرنج همدان با صحنه عجیبی ( تصویر بالا ) روبرو شدم !؟

همه ی میزهای شطرنج سالن تمرین خانه شطرنج همدان را جمع کرده بودند ؟!

زمانی که علت را از مسئول محترم سالن خانه شطرنج همدان جویا شدم ، با خبر شدم که به دستور آخرین منتصبین رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان ، همه ی میزهای شطرنج سالن تمرین خانه شطرنج همدان را جمع آوری کرده اند تا برای کمیته های هیأت شطرنج استان همدان که احتمالاً در آینده ای نه چندان نزدیک شاید بصورت یک کمیته و یک مسئول ! تشکیل شوند !! اتاق کار درست کنند !!!

لطفاً جدی باشید ؛ نخندید !؟

حال باید از مسئولین ارشد منتصب رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان چند سوال پرسید که ...

اولاً : خانه شطرنج همدان را با کجا اشتباه گرفته اید که چنین طرح های نابخردانه ای را دیکتاتور مآبانه ، انجام می دهید ؟

دوماً : با چه اختیاری تنها محل عمومی تمرین ورزش شطرنج در شهرستان همدان ( مرکز استان ) را تعطیل می کنید ؟

سوماً : جزء حکم کاغذی مسئولیت انتصابی تان از طرف رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان که احتمالاً آن را هم در دست ندارید ، چه وجه مشترک دیگری با ورزش شطرنج دارید که بدین شکل به شعور شطرنج بازان همدانی توهین می کنید ؟

چهارماً : آیا با حیطه ی وظایف و اختیارات خود ، حتی در حد اولیه و ضرورت آشنایی دارید که اگر داشتید قطعاً هرگز به چنین اعمال دور از منطق و غیرقانونی دست نمی زدید ؟

پنجماً : کدام کمیته ! آیا شما حتی یک کمیته دارید که در سال جاری حداقل جلسه ای با حضور کمترین حد نصاب اعضاء برگزار کرده باشد ؟

مسئولین ارشد منتصب رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان ، بخوبی به یاد داشته باشید که از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان برای مدت کوتاهی ( تکرار می کنم فقط مدت کوتاهی ! ) مسئولیت انجام امور جاری هیأت شطرنج استان همدان با حفظ سمت ، تا مشخص شدن سرپرست به شما عزیزان محول شده است و طبق چهارچوب هایی که توسط مراجع مربوطه برایتان تعیین شده است ، حق هیچگونه عملی که به التهاب بیشتر وضعیت هولناک هیأت شطرنج استان همدان بیانجامد را ندارید . پس لطفاً آرامش خودتان و شطرنج دوستان را در این مدت محدود باقی مانده ، به هم نزنید ؛ خیلی ممنون .

کمیته های تک نفره هیأت شطرنج استان همدان

صفر نفره شد

با آنکه سالهاست در هیأت شطرنج استان همدان ، حتی یک کمیته با استانداردهای کمیته ای تخصصی در سطح یک هیأت ورزشی استانی نداشته ایم ، اما حداقل دلمان به کمیته های تک نفره که بالاخره مسئول انتصابی اش نام کمیته را هم با خود به یدک می کشید ، خوش بود ! که به لطف مسئولین مستعفی و مسئولین غیرمستعفی هیأت شطرنج استان همدان ، همین هم دیگر عملاً وجود ندارد .

کلاس های آموزشی هیأت شطرنج در انباری

درحالی که هیأت شطرنج استان همدان از خانواده های گرامی شطرنج آموزان عزیز ، مبالغ سنگینی به نام آموزش حرفه ای شطرنج اخذ می نماید و این درحالی است که تنها درصد کوچکی از این مبلغ را آنهم پس از سالها به مربیان زحمتکش این رشته ورزشی خاص می پردازد ؛ اما شاهد این هستیم که اکثر کلاس های آموزشی این مرکز در محیطی کاملاً غیر استاندارد ( اتاقکی در خانه شطرنج که از آن به عنوان انباری استفاده می شود که در تصویر بالا خودتان ملاحظه می فرمائید ) برگزار می شود و جالب اینکه هیچکدام از مسئولین ارشد نشسته بر صندلی های اتاق های خالی هیأت شطرنج استان همدان ! نیز سر و سامان دادن به این وضعیت اسفناک را جزء وظایف خود نمی دانند ؟

خداحافظ

مسابقات شطرنج سریع هفتگی همدان

تنها مسابقه ی تقویم ورزشی هیأت شطرنج استان همدان که خوشبختانه مسئولین ارشد هیأت شطرنج استان همدان موفق به تعطیلی آن نشده بودند ؛ متاسفانه به دستور مسئولین مستعفی و غیرمستعفی هیأت شطرنج استان همدان بنابر دلایل نامعلومی تا اطلاع ثانوی تعطیل شد .

از ارسال آمار غیر واقعی تا عدم ارسال آمار واقعی

درحالی که مقاله ای با عنوان "مسئولین هیأت شطرنج ما ؛ آمار جعلی موفقیت نمی آورد" در دست تهیه داشتیم ؛ از منابع موثق باخبر شدیم که به دستور بعضی ها ( که نیستند ، اما هستند ! ) جلوی تهیه ، تنظیم و ارسال آمار هیأت شطرنج به اداره کل ورزش و جوانان استان همدان و فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران ، طی ماههای اخیر گرفته شده است ؛ تا شاید اینگونه مزیت وجود مبارک بعضی ها نمایان شود که البته زهی خیال باطل !

سایت رسمی هیأت شطرنج استان همدان

که سال ها در کُما بود ، بالاخره درگذشت

سایت رسمی هیأت شطرنج استان همدان ( مادشطرنج ) که همیشه یک دهه از اخبار روز شطرنج حتی استان همدان عقب بود و اکثراً یا خودش ویروسی بود یا مدیرانش در خواب ! از 26 خردادماه سال جاری به روز رسانی نشده است و این درحالی است که مسئول محترم انتصابی آن همچنان بر مدیریتش بر این متروکه آباد ، پافشاری می کند !

خانه شطرنج همدان نیمه تعطیل شد

خانه شطرنج همدان به دستور آخرین منتصبین رئیس مستعفی هیأت شطرنج استان همدان ، به حالت تقریباً نیمه تعطیل درآمده است و اکثر قریب به اتفاق شطرنج بازان همدانی ، بازی در میادین شهر را به حضور در این محل تقریباً متروکه شده ، ترجیح می دهند .

 

پایگاه همدان شطرنج

هیأت محترم شطرنج استان همدان و مسئولین محترم سایت مادشطرنج ، فرصت پاسخگویی شما عزیزان در نزد رسانه ی خبری تخصصی ورزش شطرنج پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین " پایگاه  همدان شطرنج " همواره محفوظ است .

( با آرزوی روزهایی بهتر برای ورزش شطرنج استان همدان )

 

{ استثنائاً استفاده از مطالب فوق با ذکر یا بی ذکر منبع ، مطلقاً ممنوع است }




لطفا نظرات ، پيشنهادات ، انتقادات و مطالب مورد نظر خود را با ما درميان بگذاريد .

اسلایدر